lauantai 1. marraskuuta 2014

Uteliaisuutta

Nappasin Joensuun miniretriitin arvontapöydästä mukaani pari hämärännäköistä kerää Teeteen Pallasta. Arpa osui nimitään kohdalle suhteellisen myöhään ja kaikki minulle herkut langat olivat jo löytäneet uudet omistajansa...

Minulla kävi tämän langan kanssa edellisellä testauskerralla vähän huonosti, joten ajattelin ihan huvin vuoksi testata onko tämä erä yhtään parempaa laatua. Neulottavuudeltaanhan Pallas on todella hyvää, ainut asia mikä epäilyttää on made in Turkey, mikä ei oikein herätä luottamusta saksalaisten sukkalankojen ystävän korvissa. Neulepintana lanka yllätti, siitähän tulikin sellaista Wanna Be - eläinkuosia, joka aiheuttaa ainakin minulle päänsärkyä... En siis ole eläinkuosisukkien ystävä. Keränä olisin olettanut, että siitä tulisi enemmänkin raitamaista kuviota.

Mutta kuin kohtalon ivaa, sain tälläkertaa just minun jalkoihin passelit sukat, niin kaipa nuo on itselle jätettävä. Huomasin nimittäin yksi päivä, että minun jalat eivät ole Nallesukkien ystävät, ovat vissiin tottuneet liian hyvään kun pidin sitä ennen Väiskistä ja Kraftin BLF sockista neulottuja sukkia. Nämä molemmat olivat yksi aamu ihan tarpeeksi pesua vaille ja erehdyin laittamaan vanhat Nallesukat jalkaan ja vielä kävelemään kouluun ne jalassa. Perillä ollessa jalkapohjat olivat tulessa... Osasyy tähän on tietenkin se, että käytän sukkia paljasta ihoa vasten.

Ajattelinkin rueta pikkuhiljaa uusimaan sukkavarastoani neulomalla pehmeämmistä sukkalangoista sukkia vanhojen tilalle. Vanhat neulomisuran alkuajoilta peräisin olevat sukat kun tuppaavat olemaan liian löysään neulottuja, liian löperöitä jalassa ja sukkien suut on sitten sitäkin kireämmät.



Ohje: Perus varpaista varteen sukka, kiilallisella ranskalaisella kantapäällä
Puikot: 3mm knit pron cubicksit
Lanka: Teetee Pallas, väri 54
Fiilis: Kyllähän näitä käyttää, kun ei tarkemmin katso mitä jalkoihinsa pistää









En tiedä kuvittelenko, vai ovatko sukat kaikenlisäksi vielä ihan eri väriset...


Luokkakaverille kiitokset kahvitaukomallina olemisesta!

3 kommenttia:

  1. Uuh mitkä kuviot! Muuten kivat sukat! Tuo lanka ois kyllä kannattanut raidoittaa yksivärisen kanssa. Mä just neuloin moniväristä pallasta ja siitä tuli raitoja...liekö sit se silmukkamäärä ollut mulla paljon pienempi! Mä oon jonkun verran pallasta neulonut sukiksi kun sitä on täällä saatavilla ja hyvin ovat kestäneet alkuperästään huolimatta. Mut tuo väritys uuh, pitää muistaa olla ostamatta ruskean kirjavaa pallasta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samanväriset ne kuiteskin taitaa olla =D

      Poista
    2. Näin olisin toiminut, mikäli olisin pysähtynyt ajattelemaan :)

      Poista